Friday, September 18, 2009

ULAM-ULAMAN

NAK TAU,.......CMNE AKU NMPAK MUDA DARI USIA??????????? (PERASAN LAK AKU...)
UMOR DH NK MSK 35.. TAPI NMPK MCM 17 THN..HAhhahahhahah..heeee.eee
ini sebab , aku guna pehmuda... bukan pehtua...
kalo pehtua.. nmpk tua la..
ni guna pehmuda..
aku setahun sekali...or setahun 2 kali....
makan 44 jenis ulam..
kalo dpt la...
ni ulam ni... nama nya.,. aku bagi skt je..coz lenguh tangn nak menaip..
mcm sirih tu, pucuk kadok,yg warna merun tu.. pucuk putat..
yg ada cabang 5 tu halban..(dahan dia paling elok buat kayu api)bebuas, beluntas, mata itik(bkn itik pnya mata.... nama pucuk tu mata itik)pucuk lamuni..(org dlm pntng elok makn)pucuk gajus..org perak cakap janggus...
pegaga.selum..pucuk jering, pucuk asam gelugo,pucukm kacang pun leh kacang pnjng.....
mcm-mcm lagi setenggek burung..
ni le.,..elok mkn terutamanya orang perempuan...
aku dari ank dara lagi...
arwah opah...aku, suruh aku.,..\makan kunyit temu..(temulawak) orng prmpuan mmg elok makn..******** untuk merapatkan.... apa yg tak rapat!!!!!
pucuk kopi ,pun leh mkn tau!!!!!!!rasanya lemak..sedap... je.
pucuk mengkudu, pucuk betik.....
untuk awet muda!!!!!
aku cari ulam ni kat rmh kwn2 aku je...
aku nk beli..diorang kasi free je... apa susah.. ramai kwn kn senang..!!!

No comments:

Post a Comment