Thursday, September 10, 2009

ROTIN TELUR

INILh roti telur..
aku belajar buat kuih ni dari kawan aku...orang bawean(boyan)
masa tu aku hntar ank2 gi kls smwmimg..
kat situ aku berkenalan dgn seorang kakak..
kakak tu bawa kuih ni..n bagi aku rasa!!!
sedap!!
n aku pon kecek... kakak tu,....so dia pon bagi aku resepi..
kami tukar-tukar resepi..
dia mask mcm inti karipap
yg membezakannya...
kentang dielnyek dan tambah telur
kulit dia lak..
mcm buat, karipap, tetapi!!!!! bancuhan nya lembut lagi..n kena pakai plnta lebih. supaya lmbut mcm roti..
caranya lebih kurang cm,ni!!
kntang rebus..dn dilenyek..tumis bwng n dgng. msskn lada sulah n garam.. (nk bbh ikn bls pon leh..)masukkn daun sup daun bawang
bila dgng lembut ankat masukkan dalam kentang yg dilenyek..
n gorengkn telur hancur..
n masukkan... kedalam kentang tadi..
n buat la.. apa fsyen korang nak segitiga bujur , bulat, sukahati..
kuih dia besar... tapi bila nk hidang dipotong-potong....
sedap di makan kalo sumbatkan sambal ikn bilis..kat dalm kuih ni..
sekian...terima kasih.. wasalamu..h ehe he eh.

No comments:

Post a Comment